fredag 30 november 2012

Nya julgardiner i köket

Broderat och stått i ,trodde ni ja ,det är nog delvis made in något.Bestämde mig på eftermiddagen idag att jag skulle göra nya julgardiner i köket .-dom vita vid sidan hade jag från förut så det var bara att byta omtag  och kappa .Har funderat på en rullhissgardin men det är så besvärligt då man vill ta upp vädringsluckan ibland

Gjorde omtag av ostbanden från Nyblom o Kollén

 

Den färdigt broderade kappan  fick en smal spets i kanten

Och ett band som är samma som dom på omtagen

Satte några värmeljus i min egengjorda krona(stomme av en gammal oljelampa) ,som jag inte hittade kedjorna åt  ifjol ,vi hittade dom i somras o satte dom på ett sådant där ställe som  man säkert hittar dom på

I vardagsrummet  har jag gjort i ordning ljusstaken   och en stjärnserie som är tänkt att brinna med batterier ,dom saknades ju förstås så kanske ni får se ljuset någon annan gång

 Bollen jag har på bordet har jag gjort av hortensiabladen som fanns kvar på blomman  efter sommaren  dom är limmade på en frigolit boll
Trevlig lilla jul som vi firar här i svenskfinland  eller trevlig första advent  ,Annette

2 kommentarer:

  1. Vad duktig och påhittig du är!
    Ha en fin advent.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Those curtains are some of the prettiest I've ever seen.
    xo bj

    SvaraRadera