torsdag 18 april 2013

Gör ditt eget våningsfat,utlottning


Tänk en sommarfest med ett trevånings fat jordgubbar .Fatet är gjort av   fat från loppis  i min affär säljer jag tillbehören  handtag med mellandelar och skruvar finns  ,borrar har jag också 

 Råkade hitta fat för 50 cent styck  i tre olika storlekar  

Man kan ju också sätta en kaffekopp överst om man vill 

 Det här fatet är gjort av  väggtallrikar 

Det finns många olika  kakfats tillbehör se HÄR

Det är bara att mäta ut mitten och borra hål i  tallrikarna .Man kan sätta målartejp  på mitten om man vill säkrare mot sprickor .Tvätta tallriken noga före du borrar för efteråt kan man bara torka av  våningsfatet ,det kan nämligen komma vatten på det borrade stället som kan  leda till sprickbildning .Det är ju lätt gjort att byta ut ett fat  när man kan skruva isär fatet  efter att det är färdigt .


Jag är numera medlem   på den här bloggen pysselplatsen dit du kan ansluta din blogg och skriva om olika pyssel ,ni andra gå in och titta
 Det här var mitt inlägg nr 300  här på bloggen  det firar vi med en utlottning  jag lottar ut  3 st  kakfatstillbehör  .Reglerna är sådana  länka till min blogg som följare  1 lott  ,lämna kommentar  1 lott , länka med bild till  din blogg  1 lott , skriv hur många  lotter du har i kommentaren ,Kram Nette

Länka med den här bilden

10 kommentarer:

  1. Jag deltar med 3 lotter, tack! Jag vill också testa på att göra eget våningsfat, de är så ljuvliga! Perfekta för mina cupcakes!

    SvaraRadera
  2. Jag deltar gärna i lotteriet.
    mergarethasvitzer@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Deltar med en lott - tack

    SvaraRadera
  4. deltar med en lott :) Har länge velat testa göra ett kakfat, har tallrikarna redan. Ida L

    SvaraRadera
  5. Jag deltar gärna med en lott, tack! Blogglös ännu tyvärr! :-)

    Hälsningar
    Jenni

    SvaraRadera
  6. Jag deltar med fullpott :)
    Har nyss klickat in mej som följare, och länkat har jag till min blogg och dethär är kommentaren. Alltså 3.
    Märker du att jag är i behov av ett våningsfat ;)

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  7. Grattis alla härliga inlägg.'
    Vilka superfina fat man kan göra. Vill verkligen göra ett eget. Deltar i utlottningen med två lotter.

    SvaraRadera
  8. Kul ide! Deltar med en lott!
    Håller tummarna!
    mvh Camilla B

    SvaraRadera
  9. Deltar gärna i din utlottning!! 2 st. lotter kommer från mig!

    SvaraRadera
  10. Jag vill gärna vara med. En lott till mej tack.

    SvaraRadera