måndag 18 november 2013

Julfönstret -13


 Nu är den äntligen klar årets julskyltning

 

 

 

 

 

 Jag har ju använt en del saker från Trendshoppen  som finns på andra sidan vägen ,jag har ju inte användning för alla mina fönster  så jag sa att hon får komma med lite saker till mig så hon får fram sina saker bättre och vi kan berätta att det finns en liten affär med sådana saker i byn

 Olika stilar

 Jag har skogen som tema på min tyg sida

 

rullhissgardin med snöflingetomten ,gör vi på beställning 

 

  Både ugglor och tomtar firar jul

 

 Här är min egen variant av julkuddar  

 klippte ut motiven och placerade om dom ,strök fast med vliseofix och sedan sydde jag runt med knapphålsstygn

 Blommor av filttyg 

 En några tomtar på balansgång

 En girlang av granar

 JUL dom bokstäverna sydde jag  i rutigt tyg  ,hade problem med bokstaven L den blev först felvänd  sedan ville den inte hänga rakt  borde ha satt 2 öglor  uppe

 Hjärta av filttyg

Uggla   i filt

 

 gullig vit pläd

 Tilda på skridskor

 En Glassko nej det är ledbelysning  8 st små skor  som finns i skyltfönstret  ,kanske är det askungen som tappat sin  man vet aldrig i dessa juletider .En blogg vän tipsade mig om att det fanns på ett varuhus i stan ,Tack Kära nån .
Hoppas ni fick lite julinspiration ,Annette

5 kommentarer:

  1. Jösses...vad imponerad jag blir!! Sååå mycket fint du har, allt från kläder till kuddar...Å det här med att föra av motiven till kuddar...när jag hade syateljén gjorde jag just så med barnkläder, fast jag ritade av motiven ur målarböcker för barn, klippte sen ut olika delar i fodertyg (för att få lite glans på det hela) och sen förde över till tröjor som jag sytt. Med tiden blir man riktigt händig...Ser mycket som jag skulle vilja ha, både till mej själv och till hemmet!!
    Ha det gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med föregående talare, du är en fantastisk dekoratör och du är så duktig! Tygerna till jul var så fina, synd att jag är en julhatare...
    Svart och rött i klädväg, det är väl juligt och glatt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Annette, har du mattrasor i din butik?

    SvaraRadera
  4. så fin julskyltning

    SvaraRadera