onsdag 16 november 2016

Julskyltfönster -16

 Årets julskyltfönster ,ja kan ni tänka er att det är trettionde gången jag gör ett sådant ,storleken har varierat under åren  men att hitta idéer ja dom kommer  så där småningom , ibland har jag inga alls då jag börjar .
I år  är det skogen som tema i modevärlden för inredning  så det blev skog här också grönt och guld är nya färger  tillsammans med vitt  , grått och rött 

 Många kuddar blev det den grå med renen  har jag gjort av filt tyg ,

Dom vita kottarna pryder hela fönstret

 Band till paket 


 Bonaden gjorde jag av tyg med träd ,hjorten har jag applicerat på ,den lilla tomten är fast med kardborrband   så man kan byta den till någon annan figur om man vill 

 Bilder inifrån 


 Två helröda kuddar finns en i sammet och en i annat möbeltyg ,förmånliga sådana eftersom vi köpte förmånligt tyg man kan ju göra dom själv om man vill 

 Olika gardiner med passande kuddar 

 Sammetsgardiner har blivit moderna igen  det här är en tunn fint fallande gardin .Det finns också bomulls sammet i tre andra färger 

 Den brunaktiga gardinen har guldmönster syns inte på bild 


 Dom frostiga kottarna jag målade i förra inlägget 
 Imorgon får jag säkert resten av fönstret färdigt .lite krångel med belysningen återstår ,låt er inspireras ,Annette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar