tisdag 10 januari 2012

Väggbonad o kuddfodral

Den här bonaden har jag sytt till skyltfönstret nu efter julen

Hittade mönstret i en tysk tidning ,men jag har förenklat det o pressat fast blommorna o bladen med vliseofix i stället för att sy för hand.Sydde runt med knapphålstygn på maskin

Här halvfärdigt arbete,stjälkarna är gjorda av satinsnedband hopsydda på mitten så det bildar ett veck

Det här är ett kuddfodral som jag gjort också till skyltfönstret

Bilden är från bloggen Grapics fairy har satt en aning färg på den för om man tar den svartvit grå så rinner färgen ut på det vita .Bilden ät utprintad på photofabric canvas ,finns till salu i min butik

Här är tidningen med tipsen .några inspirationsbilder,






Som ni ser förenklade jag den något pga tidsbrist som vanligt.låt er inspireras ,Annette,

2 kommentarer:

  1. jaha den tidningen skulle jag oxå gärna vilja ha..Kanske jag kommer in efter den då jag kommer till Petalax...snart.Du hade så himla fina spetsar oxå o de va inte lite att välja heller.

    SvaraRadera
  2. Åhhh, du verden så flotte saker du har laget.

    Jeg finner også masse inspirasjon i blader og bøker. Jeg legger gjerne til og trekker litt i fra på mønster slik at jeg sisseliserer det litt :-))

    SvaraRadera