fredag 1 februari 2013

Ny gardinkappa och början på hobbyprojekt


 Nya projekt har jag på gång ,det här ska bli ett kuddfodral .Bomulstygerna finns ju på små provbitar hos mig så man kan plocka ihop färger som passar tillsammans utan att dra fram alla tyger.Rosorna är från samma ställe och på samma material som projektet på nästa bild .

Det här ska bli en väggbonad till sovrummet på sommarstugan .Jag har printat ut på photofabric som finns färdigt i förpackningar ,tyg på papper  i olika kvalitér .här har jag använt poplin kvalitén .Photofabric finns till salu i min affär .Ramarna har jag tagit från bloggen  Grapichsfairy  där kan man hitta lite av varje.Jag har ännu en ram på gång till projektet  med koordinaterna på huset på holmen . Låt er inspireras ,Annette

2 kommentarer:

  1. Hej Nette? Måste bara fråga dig vilken sorts printer du kan skriva ut en bild på det här photofabric tyget? Jag har både en laser och en vanlig billig skrivare men vet ej om det går med någon av dem? Låter nämligen intressant det där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lär gå med både och ,det rekomenderas bläckstråle printer men jag vet att det provats med laser också

      Radera