tisdag 19 februari 2013

Syfestivalen i Stockholm






Blommande vägg i mässhallarna tänk att dom får växterna att växa på väggen ,dom är riktiga

Säckvis med garn  fanns det på syfestivalen som jag besökte i helgen ,massor med människor var där också så bilderna är inte dom bäst ,man fick vara snabb

Det här var den monter som föll oss alla i smaken vackert komponerade saker och färger

Det här hör till samma


Underbara arbeten som man kan köpa tyg och mönster till  (jag köpte några )
Utställda arbeten

 

 

 

 


 

 

 

 

Klänning gjord av pärmbilder på tidningar

 

 

 

 

 

Något som var nytt för mig var remsor av siden som man kunde virka olika saker av

 siden garn

ville man  snurra till  en lampskärm så gick det också

 

 
dom här båda mönstren köpte jag
 
Mina privata inköp blev också den här linjalen som är böjbar

liksom den här  till lappteknik

Två stickböcker  från Sveriges stickeriförening

den här tygbiten med björkstammar  och ser ni spetsdragkedjorna 

små skor är ju vackra eller hur

dom här damerna har jag länge varit på jakt efter  nu fick jag tag på en bit

Kakfat ska det bli i våningar här är tillbehöret ,är det någon som tycker att jag ska börja sälja dom ??
Hoppas ni också fick  inspiration av min resa .ha det fint . Annette

2 kommentarer:

  1. Den där resan verkar ha varit intressant på många sätt. Syfestivalen har jag haft i åtanke rätt länge men har alldrig blivit av. Sen man fått ett smakprov därifrån nu så kanske det blir nästa år.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle gärna vilja köpa "kakfatsstolpar"!
    /Caroline

    SvaraRadera